اگرچه پژوهش از نگارش شفاف و مستقيم سود مي‌برد، معمولاً وفاداري به شيوه‌هاي نگارش آكادميك منجر به ارائه‌ي عبارت‌هاي خشك و رسمي مي‌شود. به طور معمول شفافيت در نگارش آكادميك كم است و در نتيجه، نويسندگان متون آكادميك اغلب متوني را ارائه مي‌دهند كه خوانش و درك آن‌ها مشكل است. اين گونه متون انسجام و جريان منطقي ندارند و تمركز مخاطب از موضوع اصلي پژوهش منحرف مي‌شود. اين مشكلات معمولاً براثر بي‌توجهي به يك هدف مشترك رخ مي‌دهند؛ اين هدف شفاف كردن محتواي مقاله است. برخي از ويژگي‌هايي كه متن آكادميك را پيچيده و اطناب‌آميز مي‌كنند عبارتند از:

  • تأكيد بر افعال استاتيك (static verbs)
  • تأكيد بر اسامي انتزاعي (abstract nouns)

استفاده‌ي مكرر از افعال استاتيك و اسامي انتزاعي منجر به اسم‌سازي و كاهش شفافيت در نگارش آكادميك مي‌شود.

 

ادامه مطلب را در سايت ترجمه نيتيو بخوانيد