science
علمي و آموزشي

روان‌شناسي فراشناخت، حوزه انديشه‌گري نويني است كه پيشينه آن به دهه ۱۹۷۰ مي‌رسد. فلاول نخستين كسي بود كه در سال ۱۹۷۹ اصطلاح فراشناخت هم شامل فرآيند‌هاي شناختي و هم شامل تجارب يا تنظيم شناختي است. دانش فراشناختي به اكتساب دانش پيرامون فرآيندهاي شناختي و دانش درباره نحوه استفاده از فرآيندهاي كنترل شناختي اشاره دارد. فراشناخت عبارت است از هر نوع دانش يا فرآيند شناختي كه در آن ارزيابي، نظارت يا كنترل شناختي وجود داشته باشد. از يك نظر، آن را  مي‌توان به عنوان يك جنبه عمومي از شناخت در نظر گرفت كه در تمام فعاليت‌هاي شناختي نقش دارد. برخي از جنبه‌هاي خاص فراشناخت با اختلالات روان‌شناختي رابطه دارد. فراشناخت يك مفهوم چندوجهي است. اين مفهوم دربرگيرنده دانش فرآيندها و راهبردهايي است كه شناخت را اريابي، نظارت يا كنترل مي‌كند. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد. پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت براي نوجوانان (MCQ-A) با نام لاتين Meta-Cognitions Questionnaire – Adolescent Version يك پرسشنامه ۳۰ سوالي است كه كارت‌وايت ـ هاتون در سال ۲۰۰۴ به منظور سنجش ابعاد باورهاي فراشناختي در نوجوانان طراحي نمود. اين پرسشنامه مشتمل بر ۵ خرده مقياس باورهاي مثبت، باورهاي منفي، اطمينان شناختي، خرافات و تنبيه، و خودآگاهي شناختي است. اين پرسشنامه در هنجار ايراني به ۲۷ سوال تقليل پيدا كرده است.

 

سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۲:۲۰ ] [ مهرداد بلاغي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 1375
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب